Maşinile Serviciului de Ambulanţă – reparate pe datorie

Lipsa de fonduri din sistemul sanitar se regăseşte şi în ceea ce priveşte parcul auto al Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) Sălaj. Nu doar că mai trebuie maşini pentru a acoperi nevoile judeţului, dar şi autosanitarele existente sunt reparate pe datorie. Conducerea SJA este nevoită în fiecare an să drămuiască fiecare leu, astfel încât fondurile primite în fiecare lună ianuarie să ajungă, cu chiu, cu vai până în decembrie.

Ambulanţe reparate pe datorie – aceasta este situaţia cu care se confruntă SJA Sălaj, totul reprezentând o soluţie de compromis. Pentru a nu ajunge la plăţi restante, conducerea Serviciului respectiv a ajuns la o înţelegere cu firma de reparaţii auto cu care are încheiat contract, astfel încât plăţile pentru serviciile prestate să fie efectuate la 90 de zile. În acest fel, fondurile SJA pot fi cât de cât împărţite ca să acopere întregul an, a declarat directorul economic al SJA Sălaj, Emilia Turcu. “Bugetul primit la începutul acestui an a fost de 7,7 milioane de lei, din care pentru reparaţii auto au fost alocaţi 350.000 de lei, iar 112.000 de lei – pentru combustibil. Banii nu au fost suficienţi, dar în urma rectificării bugetare făcute la nivel naţional în luna august, am mai primit 350.000 de lei. Încercăm să facem în aşa fel încât banii să ne ajungă până în decembrie. Pentru reparaţii auto, facem plăţile la 90 de zile, ca să nu ajungem la restanţe, pentru combustibil – la 60 de zile”, a declarat Emilia Turcu.
Potrivit sursei citate, facturile ar fi fost mai mari şi mai greu de suportat dacă Ambulanţa nu ar fi avut propriul atelier auto şi mecanici care să rezolve o parte din defecţiunile apărute la maşini. “Mecanicii noştri pot realiza reparaţii uşoare precum schimbul de ulei, revizii uşoare, înlocuiri plăcuţe de frâne sau amortizoare. Pentru reparaţiile complexe, maşinile trebuie duse la atelierul cu care avem contract”, a spus Emilia Turcu.
Directorul tehnic al SJA Sălaj, Gheorghe Damian, a declarat că, în prezent, parcul auto funcţional de care dispune Serviciul respectiv include 23 de maşini, însă ar fi nevoie de mai multe autosanitare ca nevoile judeţului să fie acoperite. “Ne-ar mai trebui maşini, avem multe solicitări zilnic care trebuie acoperite. Ambulanţele noastre sunt pe drumuri 24 de ore din 24, este evident că se uzează. În plus, pe fiecare maşină avem câte patru, cinci şoferi, iar maşinile sunt destul de vechi”, a declarat Gheorghe Damian.
Situaţia din Sălaj se regăseşte şi în alte judeţe, unele dintre ele înregistrând chiar restanţe de peste 100.000 de lei la capitolul reparaţii auto.

Mihaela Moldovan

2 Thoughts to “Maşinile Serviciului de Ambulanţă – reparate pe datorie”

  1. eu

    Pai daca sunt mecanici angajati aia de ce numa sa schimbe placutele de frana pot si sa faca schimbu de ulei? Alea sunt cele mai ieftine reparatii la masini, ii mai platiti si pe aia, mai bine le-ar face service-urile autorizate si pe alea, ma gandesc ca mecanici respectivi au si ei peste 1 000 de ron salar, si fac 3 schimburi de ulei si schimba 3 placute de frana pe luna, nu credeti D-lor Directori ca ar fi mai ieftin sa platiti acele schimburi minore la particulari si sa nu va mai incarcati organigrama cu „mecanici” care numa stau pe acolo toata ziua?

  2. Anonim

    pai nu le ajung banii pt ca directorii au copii ce tot sparg masini si tre sa le cumpere altele noi noute

Leave a Comment